Povestea goală

 

Locul mi s-a părut potrivit. Prost eu, recită cineva, am ce-mi trebe acasă, o pensie bună şi bat ca bagabonţii străzile. Şina, dreaptă până la intersecţie, face o curbă delicată spre stânga, pe când ele se-ntreabă, atât de noi, de înălţimi diferite, despre sunetul ăsta pe care îl scot gurile, roatele, umbrelele închizându-se, zăpuşeala, intimitatea refugiului plin şi necopilăria, boala vieţilor noastre. Prost eu, îngână din nou cineva căruia îi lipseşte spaţiul şi timpul, cercetând temător muştele, am casă, am masă şi stau toată ziua pe-afară, nu-i aşa, fetelor, ce căutaţi voi cu ochii aceia aprig deschişi, tramvaiul încremeneşte imediat după curbă, dar seara se-apropie şi oamenii mari privesc într-o parte.

………………………………………

Locul mi s-a părut potrivit. Peste drum e o librărie închisă, alături, un cinema mort în care Lang a văzut prima oară Oraşul. După coada tramvaiului gol e târziu, calea lui Dorobanţi, biserica, parcul. Mă rog în picioare, pe peticul fără margini de umbră. Pe zid se pişă o mâţă, apoi iscăleşte, asl pls, slfls, prezentul continuu. Prost eu, să cer ce nu am, linişte. E însă foarte târziu. Scot simplu din minte stâlpul acesta, lampa electrică, ochiul galben care arată bezna, bărbatul singur care arată drumul, înjurând şi trecând. Puţin mai încolo, o piaţă există sub burtă dormind, în visul acelui câine.

………………………………………

Copaci, păsări, frunze vântul şoptesc, glasuri dregându-le. Curând va răsări soarele, poate. Unde e pragul dintre a face şi-a povesti lucruri ce nu se întâmplă? Întins pe covorul moale de bitum, locul mi s-a părut potrivit.

 

………………………………

Al tău mulţămit, Dumnezău

Un răspuns to “Povestea goală”

  1. Gavrilache Says:

    Formidabil! Chiar imi place mult de tot!

Lasă un răspuns

