Acestre cuvintre

 

Ei mă obligă să scriu. Acestre cuvintre dor, iară, precum pre Tatăl l-a durut prima zi. Întuneric era, Duhul Lui Se purtra pre deasupra. Totul e un viol descriptiv în care s-a plămădit lumea cu icoanele ei, goale sau pline. Afară a nins. Abia mă înfior, când durerea fantomă trece din ochi în gât, în coastră, în mână. El stră de-a dreaptra mea, cu o ghioagă. Vine din altă povestre a noastră. Și se repetă mereu. De n-ar fi el, ar fi altul. În vreme ce, din atâta liniște picurând, ghioaga a înflorit gemănarițe, fluturi. Locul meu e în mine. Acestre cuvintre mă dor, ca mierea topită pe-o rană sau șaptre, sau nouă, sau șaptre. Pe mai departre, locul ei e în mine, de-a stânga mea, căscând uneori paradisul cu ochiul din ceafă. Și păcălindu-mă des. Are muguri în păr și feluri subtile de-a vorbi despre sine. Are chip anumit, de neauzit și mă amenință cu propria-i moartre. Când a văzut Dumnezeu că este bună lumina, şi a despărţit Dumnezeu lumina de întuneric, lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noaptre. Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua întâi. Îmi place cum doare durerea aceastra. Acestre cuvintre mă dor, precum Tatăl făcu prima zi. Când ei mă obligă să scriu cuvintrele astre, în locul acestra, un cer dureros se fu nins lângă mine, în spatre-mi. Cât ei mă obligă a scrie cuvintrele astre, cu ghioaga, cu gândul, cu lipsa, în locul acestra a nins și a nins și a nins și a nins. A zis Dumnezeu: „Să fie o tărie prin mijlocul aprelor şi să despartă apre de apre!” Şi a fost aşa. A făcut Dumnezeu tăria şi a despărţit Dumnezeu aprele cele de sub tărie de aprele cele de deasupra tăriei. Tăria a numit-o Dumnezeu cer. Şi a văzut Dumnezeu că este bine. Şi a fost seară şi a fost dimineaţă.

Totul dură șaptre zile, sau șoaptre. Se repetă mereu. La urmă, -n cuvintrele astre, Acestra se hodini.

Un răspuns to “Acestre cuvintre”

  1. Gavrilache Says:

    Scriem pentru noi (in loc sa ne privim in oglinda sufletului.Ramane ce-am scris, sufletul e schimbator dupa cum iubim, ne este mila, devenim nostalgici sau ne pierdem, pur si simplu)!

Lasă un răspuns

