Mamulos

 

Linişte de doi bani, râncedă şi fierbinte, între semenii mei, în autobuzul cutare trecând pe strada cu duzi, prin dimineaţa ploioasă de iunie. Înghesuiţi laolală într-un mic câmp de maci duhnind a cadavre, ne-am îmbibat unul de celălalt şi ne vorbim ca şi cum ne-am cunoaşte de-o viaţă.

– Cobori la prima?

– Nu, dar poţi trece prin mine…

Mă aflu chiar lângă uşa din faţă, imponderabil aproape. Până la capătul locului strâmt dintre scaune, inimi bătând, foieli nervoase și reținute, ochi lăcrămoși ascunși după pleoape sau țâșnind din orbite în sus, în jos, într-o parte. Dud după dud după dud. Plouă mărunt, insistent. Cineva a mișcat, s-a oprit, apoi a mișcat iară. Oase moi strecurate în trupul meu, parcă cerându-și scuze. Nu mă mai dau jos azi. Mă legăn așa, spre ultima cursă…

– Ce mama mă-sii…?! Unde te-ai ascuns, mă?

Râsul isteric de fumător bătrân mă bate pe umăr și-mi activează brusc vederea din ceafă. E îmbrăcat în zdrențe, are în jurul gâtului un batic sângeriu cât o flamură. Priviri sticloase cată ceva între pomii de-afară.

– Te-oi fi suit în Oltcit, fir-ai al dracu’! Ce cauți, mă, aici, printre noi?!

Clădiș de crengi picurând, apoi încă unul. Cineva și-a dres glasul. Circulând liber pe dinăuntru, esențele noastre feminin masculine se întrepătrund într-un fluid vâscos, insipid, incolor. Mă holbez fără chef la decolteul cucoanei din față și ea mă ignoră fără pic de rușine. Plouă tare cu ape, cu frunze, cu dude.

– Mâinile sus, Hristoase, te-mpușc! Paștii și Dumnezeii, nimeni nu mișcă! Mie nu-mi trebuie El, mie să-mi dați pe Mamulos!…

Râsul se-aude, nestăvilit, preț de mii picuri brăzdând diagonal sticla. Nimeni nu mișcă, într-adevăr, cercând zadarnic să cearnă ropotul ploii de freamătul inimii.

Mă vărs în stradă, la prima. Cât mă adun din ud, strada se umple iarăși cu măști femeiești, bărbătești, pe care norii aștern dantele de apă. Mă uit buimac împrejur și-mi pare rău să nu remarc acel Oltcit alb, model optzeci și șapte.

Lasă un răspuns

